Η διατροφική αξία του φυστικοβούτυρου

Η διατροφική αξία του φυστικοβούτυρου

Με μία μικρή αναδρομή στα προηγούμενα χρόνια συναντάμε αρκετές μελέτες και άρθρα που έχουν αναρτηθεί και θέλουν το φυστικοβούτυρο και τις ιδιότητες του να εξελίσσονται ως απαραίτητες ως προς την διατροφική του αξία και την ευεργετική δράση του στον ανθρώπινο οργανισμό.

 

Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τη διατροφική αξία του φυστικοβούτυρου:

 

Το φυστικοβούτυρο περιέχει ανά μισή μερίδα

(1 κουταλιά της σούπας= 15gr):

 
Θερμίδες:94
Συνολικό λίπος:8,06g (12%)
Κορεσμένο λίπος:A3 (8%)
Χοληστερόλη:0mg
Νάτριο:73mg
Ασβέστιο:15.8mg
Κάλιο:104mg
Συνολικοί υδατάνθρακες:3,13g (1%)
Διαιτητικές ίνες:1g (4%)
Σάκχαρα:1,48g
Πρωτεΐνη:4,01g

 

 

Το φυστικοβούτυρο είναι μια αρκετά «ισορροπημένη» πηγή ενέργειας με τον τρόπο που τροφοδοτεί και τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά (λιπίδια, υδατάνθρακες πρωτεΐνες) και μαζί με αυτή τη μεγάλη δόση μακροθρεπτικών συστατικών είναι 588 θερμίδες, σε 100 γραμμάρια φυστικοβούτυρο. 

 

Μια μερίδα 100 g βούτυρο Αραχίδων περιέχει:

 

 

 

 

  • Υδατάνθρακες: 20 γραμμάρια υδατανθράκων (13% των θερμίδων), εκ των οποίων 6 είναι φυτικές
  • Πρωτεΐνη: 25 γραμμάρια πρωτεΐνης (15% των θερμίδων), η οποία είναι αρκετά μεγάλη σε σύγκριση με τα περισσότερα φυτικά τρόφιμα.
  • Λίπος: 50 γραμμάρια λίπους, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 72% των θερμίδων.
  • Όπως επίσης περιέχει κάλιο, φώσφορο και ασβέστιο.

 

-Με ποιόν τρόπο το φυστικοβούτυρο συμβάλλει στην μείωση του βάρους ή σε μία ισορροπημένη διατροφή;

 

Έχει τον αξιοζήλευτο συνδυασμό ινών (1 γραμμάριο ανά μισή μερίδα) και πρωτεΐνης (4 γραμμάρια ανά μισή μερίδα), όπου δίνει το αίσθημα πληρότητας και ο οργανισμός έχει προσλάβει ήδη τα απαραίτητα συστατικά, επιτυγχάνοντας την μετέπειτα αύξηση κορεσμού και ως απόρροια την αποφυγή αύξησης θερμιδικής πρόσληψης με περαιτέρω τροφές ή συμπληρώματα εμπορίου.

Για να αποφευχθεί η αύξηση της θερμιδικής πρόσληψης, η κανονική κατανάλωση φυστικοβούτυρου μπορεί να συνιστάται ως υποκατάστατο για την κατανάλωση προϊόντων ραφιναρισμένων κόκκων, την κατανάλωση ξηρών καρπών και κόκκινων ή μεταποιημένων κρεάτων.

-Τι αναφέρουν οι τελευταίες μελέτες που έχουν διεξαχθεί σχετικά με τη διατροφική αξία του φυστικοβούτυρου;

Υπάρχουν μερικές παρατηρητικές μελέτες που διαπιστώνουν ότι παρουσιάζουν μικρότερο κίνδυνο για ορισμένες ασθένειες για τους ανθρώπους που τρώνε το φυστικοβούτυρο. Σε μια μελέτη στην Ταϊβάν, τα άτομα που έτρωγαν φυστίκια είχαν 27% χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου. Στη Μελέτη Υγείας των Νοσοκόμων, μια μαζική μελέτη 83.818 γυναικών στις Η.Π.Α., εκείνοι που κατανάλωναν φυστικοβούτυρο είχαν τακτικά 21% χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου ΙΙ.

Αφήστε μια απάντηση